Forum www.roweromania.fora.pl Strona Główna www.roweromania.fora.pl
forum rowerowe
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Hayes Prime

 
Odpowiedz do tematu    Forum www.roweromania.fora.pl Strona Główna » Downhill - kolarstwo zjazdowe Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Hayes Prime
Autor Wiadomość
wojtek11




Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post Hayes Prime
Witam, wszystkich forumowiczówSmile Pewnie już słyszeliście o nowym hamulcu Hayesa który właśnie bym chciał przedstawić.

Wiele czołowych firm produkujących hamulce wprowadziło w ostatnim czasie na rynek nowe wersje swoich topowych modeli. Jedynym wyjątkiem była firma Hayes. Do teraz...

Nowa Marta Magury, R1 Formuły, Elixir CR Mag i XX SRAMA, RaceX2 Hope'a - to przykłady hamulców XC najnowszej generacji, które w ostatnim czasie trafiły na rynek. Wielkim nieobecnym był w tym gronie Hayes (pomijamy Shimano, który przygotowuje hamulce jako element kompletnej grupy). Nie znaczy to jednak, że firma siedziała z założonymi rękoma. Wręcz przeciwnie. Ostatnie 2 lata poświęciła na wyprodukowanie całkowicie nowego modelu, którego nazwa - Prime, nie zostawia wątpliwości, że mamy do czynienia produktem z najwyższej półki. Sama firma także twierdzi, że produkt rzuci na kolana konkurencję i przywróci firmie pozycję lidera w tym segmencie.



W nowych hamulcach zastosowano wiele ciekawych rozwiązań:

- Możliwość regulacji odległości klamki od kierownicy, bez użycia narzędzi (podobnie jak w modelach Hayes Gram), a także oddzielna regulacja momentu rozpoczęcia hamowania. Siła hamowania pozostaje niezmienna bez względu na początkowe ustawienie klamki od kierownicy.
- Klamka ma 2-częściową obejmę, co umożliwia jej zakładanie bez wcześniejszego ściągania gripów, rogów czy manetek.
- Hamulce mają zapewniać o 20% więcej siły hamowania niż modele lini Stroker. Siła hamowania progresywnie (nieliniowo) rośnie wraz z dociskaniem klamki.
- Przednie odcinki przewodów hamulcowych pokryto miękką gumą, aby nie rysowały lakieru na główce ramie i widelcu.
- Klocki hamulcowe wkładane są od góry, co znacznie ułatwia ich wymianę, nie trzeba nawet zdejmować koła!
- Tarcze hamulcowe są 2-częściowe. Pająk jest aluminiowy i do niego przynitowana jest stalowa tarcza. Nie jest to oczywiście nowość, podobnie wyglądają tarcze wielu innych firm. Tarcze dostępne będą w następujących średnicach: 140, 160, 180, 203 i 224 mm. Przy średnicy 160 mm nowa 2-częściowa tarcza ma masę 110 g.


Jest jeden element hamulca, o którego detalach producent nie chce się (przynajmniej na razie) wypowiadać. To rozwiązanie o tajemniczej nazwie Poppet Cam Stroke Adjustment - opracowany przez Hayesa nowatorski system wyrównywania objętości ekspandującego płynu hamulcowego i automatycznego dopasowania pozycji zużywających się klocków hamulcowych.

Dostępne (od czerwca 2010 roku) będą 2 wersje hamulca Prime: Pro i Expert. Wersja Pro będzie dość znacznie różniła się pod względem zastosowanych materiałów w wybranych elementach hamulca (tytan, aluminium w miejsce stali), a także materiałem zastosowanym w przewodach hamulcowych, klockami hamulcowymi i konstrukcją tarcz hamulcowych, a w związku z tym także masą i ceną. Masa wersji PRO wynosić ma 385 g. Cena na rynku USA została ustalona na konkurencyjnym poziomie 209 USD za sztukę (wersja Expert ma kosztować 179 USD).




Post został pochwalony 0 razy
Nie 14:27, 07 Lis 2010 Zobacz profil autora
Wiktor_Szumasta




Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Zobaczymy jak wypadnie w praktyce. Oby nie jak wczesniejsze wersje hayesow na papierze cud miod a w praktyce kiszka...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Wiktor_Szumasta dnia Wto 23:41, 09 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Wto 23:41, 09 Lis 2010 Zobacz profil autora
wojtek11




Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Wiktor_Szumasta napisał:
Zobaczymy jak wypadnie w praktyce. Oby nie jak wczesniejsze wersje hayesow na papierze cud miod a w praktyce kiszka...


Jaką wersje masz tu na myśli?


Post został pochwalony 0 razy
Śro 18:17, 10 Lis 2010 Zobacz profil autora
Wiktor_Szumasta




Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
np. elcamino


Post został pochwalony 0 razy
Sob 1:34, 13 Lis 2010 Zobacz profil autora
wojtek11




Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Mój brat ma i jest wszystko ok tylko trzeba co jakiś czas smarować tłoczki w zacisku bo jakoś dziwnie chodzi hamulec jak tego się nie zrobi.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 20:11, 13 Lis 2010 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum www.roweromania.fora.pl Strona Główna » Downhill - kolarstwo zjazdowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin